Hello everyone,
Please excuse me for writing in English but I don’t speak Italian. I will put below the Google Translate version in Italian.
I’m working on implementing fattura sending via SFTP and I currently lack some information on the feedback that can come from the recipient of the fattura. More specifically, In the case the recipient rejects a fattura, it is not clear for me if I can get details on the reasons on the sender side. And if so, what would be the message file that contains it? For example, there can be a dispute, what would be the feedback received in this case? From what I saw this feedback is optional and it also can take some days until it is received by the ES.
Thank you,
Sto lavorando per implementare l’invio di fattura tramite SFTP e al momento non ho alcune informazioni sul feedback che può provenire dal destinatario della fattura. Più nello specifico, nel caso in cui il ricevente respinga un fattura, non è chiaro per me se posso ottenere dettagli sui motivi dal lato del mittente. E se sì, quale sarebbe il file del messaggio che lo contiene? Ad esempio, può esserci una controversia, quale sarebbe il feedback ricevuto in questo caso? Da quello che ho visto questo feedback è facoltativo e può anche richiedere alcuni giorni fino a quando non viene ricevuto dall’ES.
Grazie,